31.5.17

Επίσκεψη του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Κίτρους, Κατερίνης & Πλαταμώνος κου Γεώργιου.

6/Θ ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

Την Τρίτη 30-05-2017 στις 9.00-10.30, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης & Πλαταμώνος κ.Γεώργιος, επισκέφθηκε το σχολείο μας και συνομίλησε με τους μαθητές μας, σχετικά με την εκπαίδευση για τη διάδοση της ορθοδοξίας στην Αφρική και ιδιαίτερα για την εμπειρία του στη Ρεμπουμπλικανική Δημοκρατία του Κονγκό. Η παραστατικότητα, η απλότητα και η διακριτική ευχέρεια των λόγων  και των νουθεσιών, απετέλεσε την απαρχή της ευαισθητοποίησης του μαθητικού  μας -και όχι μόνο- πληθυσμού για τα συνομήλικα παιδιά της Αφρικής. Η βαρύτητα των λόγων όταν προέρχεται από βιωμένη εμπειρία συντελεί στην επιμόρφωση και εκπαίδευση των παιδιών μας. Μαθητές και εκπαιδευτικοί ταξίδεψαν νοερά και προβληματίστηκαν για τα θέλω και τα πρέπει του δυτικού κόσμου, εκτιμώντας αυτά που έχουν και οριοθετώντας τις ανάγκες των.
Η αρωγή του Σεβασμιώτατου ήταν εποικοδομητικά καθοριστική στη δημιουργία της Βιβλιοθήκης – Αναγνωστηρίου  για το αναγνωστικό κοινό της εκπαιδευτικής μας κοινότητας, στο σχολείο μας τόσο από υλικοτεχνική υποδομή όσο και από ουσιαστικές και βιβλιοφιλικές προτάσεις για τη λειτουργία της. Με χαρά αναμένουμε την Παρασκευή 9 Ιουνίου, στις 11.00 να χοροστατήσει των εγκαινίων της.
Αποτελεί τιμή και ευλογία για το ποίμνιο του σχολείου μας, να βρίσκεται υπό την σκέπη ενός άξιου και δραστήριου Ποιμενάρχη, ενός λόγιου Ιεράρχη με πολυδιάστατο πνευματικό και κοινωνικό έργο.
Ευχαριστούμε από καρδιάς
Με εκτίμηση για την εκπαιδευτική κοινότητα
Η Δ/ντρια

Λένα Παταρίδου

Εμφάνιση DSC04959.JPG



24.5.17

10 συμβουλές για να βοηθήσετε το παιδί σας στην ανάγνωση

Αρκετά παιδιά δυσκολεύονται στην ανάγνωση, με αποτέλεσμα να διαβάζουν συλλαβιστά, να κομπιάζουν ή να διαβάζουν εντελώς μηχανικά, χωρίς δηλαδή να καταλαβαίνουν αυτό που διαβάζουν.

Η καλή ανάγνωση είναι βασική προϋπόθεση για όλα τα υπόλοιπα μαθήματα και για αυτό πρέπει οι γονείς να δίνουν ιδιαίτερη σημασία – χωρίς να αγχώνουν το παιδί όμως- στη βελτίωση της ανάγνωσης. Διαβάστε τις 10 πιο σημαντικές συμβουλές για να βοηθήσετε τα παιδιά σας να διαβάζουν καλά και με αυτοπεποίθηση.

1. Διαβάστε μαζί κάθε μέρα
Βρείτε χρόνο και κάντε το καθημερινή ρουτίνα έστω και για λίγα λεπτά, να διαβάζετε στο παιδί σας και να διαβάζει εκείνο σε εσάς. Ακόμα και 15 λεπτά είναι αρκετά! Ορίστε συγκεκριμένη ώρα και μέρος για ανάγνωση, π.χ. πριν τον ύπνο τις καθημερινές ή τα πρωινά τα σαβ/κα.

2. Επιλέξτε κατάλληλο υλικό
Βρείτε κατάλληλα βιβλία για την ηλικία αλλά και για το αναγνωστικό επίπεδο του παιδιού σας. Δεν πρέπει να είναι πολύ δύσκολα για να μην απογοητευτεί το παιδί! Μπορείτε κάποιο δυσκολότερο βιβλίο – με πιο σύνθετες και ασυνήθιστες λέξεις, να το διαβάζετε εσείς στο παιδί ώστε εκείνο να ακούει και να μαθαίνει νέες λέξεις.

3. Διαβάστε διαφορετικά είδη
Διαβάστε διάφορα είδη βιβλίων και κειμένων, όπως ιστορίες, φανταστικές και μη φανταστικές, αστείες ιστορίες, κόμικς, κείμενα με διαλόγους π.χ. καραγκιόζη, μικρά άρθρα από παιδική εγκυκλοπαίδεια, μυθολογία, ιστορία κ.λ.π.

4. Επιβραβεύστε την ανάγνωση του παιδιού
Τονώστε την αυτοπεποίθηση του παιδιού σας, επιβραβεύοντας και επισημαίνοντας την όποια βελτίωση στην ανάγνωση. π.χ. Πείτε μπράβο όταν καταφέρει να διαβάσει μια δύσκολη λέξη! Παράλληλα αν το παιδί κολλάει σε μια λέξη ή την διαβάζει λάθος, δώστε του λίγο χρόνο να διορθώσει μόνο του. Αν δεν τα καταφέρει σε λίγα δευτερόλεπτα, τότε πείτε εσείς τη λέξη.

5. Δώστε βάση στην κατανόηση
Δεν αρκεί το παιδί να διαβάζει ένα κείμενο, το θέμα είναι να το κατανοεί κιόλας. Να μην διαβάζει δηλαδή μηχανικά! Ελέγξτε την κατανόηση του κειμένου, κάνοντας ερωτήσεις σχετικά με την ιστορία που διαβάζετε.

6. Τονίστε την εκφραστικότητα
Δείξτε στο παιδί σας πως να διαβάζει εκφραστικά. π.χ. αλλάξτε τον τόνο της φωνής σας, μιμηθείτε άλλες φωνές, κάντε ήχους σχετικούς με το κείμενο, αλλάξτε ύφος κλπ. Ιδανικά κείμενα για την εκφραστικότητα είναι αυτά που έχουν διαλόγους.

7. Φτιάξτε τη δική σας βιβλιοθήκη
Τοποθετείστε σε ένα όμορφο μέρος όλα τα βιβλία του παιδιού, σε σημείο που να μπορεί το ίδιο να επιλέξει κάποιο για ανάγνωση. Φροντίστε η συλλογή να ανανεώνετε συχνά, με βιβλία που αρέσουν και κινούν το ενδιαφέρον του παιδιού σας.

8. Εμπλουτισμός λεξιλογίου
Σημειώστε κάποιες λέξεις από το κείμενο που διαβάζετε και κάντε ασκήσεις λεξιλογίου. π.χ. βρείτε παράγωγες, αντίθετες, συνώνυμες, σύνθετες λέξεις.

9. Κάντε λίστες λέξεων
Φτιάξτε καρτέλες ανάγνωσης για εξάσκηση. Οι καρτέλες μπορούν να περιλαμβάνουν λέξεις από τα κείμενα του σχολείου ή κάποιο εξωσχολικό βιβλίο, να έχουν κάποιο κοινό γνώρισμα π.χ. λέξεις που σχετίζονται με τη θάλασσα, λέξεις που ομοιοκαταληκτούν κλπ.

10. Φτιάξτε δικές σας ιστορίες ή κόμικς
Γίνετε μαζί με το παιδί σας συγγραφείς! Επιλέξτε έναν τίτλο και φτιάξτε μια ιστορία, μικρή ή μεγάλη. Πριν ξεκινήσετε να γράφετε, αποφασίστε ποιοι θα πρωταγωνιστούν και για βασικά στοιχεία της ιστορίας σας.

Αν σας απασχολεί κάτι σχετικά με την ανάγνωση του παιδιού σας, μιλήστε με τον/ την δάσκαλο/α και κάντε παρέμβασης ειδικής αγωγής αν είναι απαραίτητο. Μην περιμένετε η αναγνωστική ικανότητα να βελτιωθεί αυτόματα και χωρίς προσπάθεια!

Η Δ/ΝΤΡΙΑ
ΛΕΝΑ ΠΑΤΑΡΙΔΟΥx

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ-ΠΑΜΕ ΒΙΒΛΙΟ;

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΟΥ 6/Θ ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΡΑΛΙΑΣ

Την Τρίτη, στις 2 του Μάη οι τάξεις Α ΄& Γ ΄, επισκέφτηκαν τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κατερίνης με τους εκπαιδευτικούς κ.κ.Κεραμιδιώτη Ι.&Κετσετζόπουλο Α. και τη Δ/ντρια Παταρίδου Ε., για να εκπονήσουν το Πρόγραμμα Δημιουργικής Γραφής και Ανάγνωσης που υλοποιούν στα πλαίσια του μαθήματος της Ε.Ζ. με υπεύθυνη τη Δ/ντρια Ε. Παταρίδου και με θέμα : «Άκου.. Πές.. Γράψε… μια ιστορία-από την ανάγνωση στη δημιουργική γραφή (Α ΄-Γ ΄)».
Οι μικροί μαθητές αφού ενημερώθηκαν από τις υπεύθυνους της Βιβλιοθήκης εργάστηκαν πάνω στη Βιβλιοθεραπευτική Ανάγνωση και τη Διαχείριση των συναισθημάτων τους. Επέλεξαν τον αγαπημένο τους ήρωα και τον παρακολούθησαν στη διαχείριση των προβλημάτων τους όπως αυτά αναφέρονται στο βιβλίο. Τα βιβλία που προτάθηκαν ήταν: «ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ», του Σίλβερστάιν και «ο Μικρός Πρίγκιπας του Εξυπερί». Άκουσαν ιστορίες, εικονοποίησαν συναισθήματα, έγραψαν δικές τους δημιουργικές ιστορίες, διαχειρίστηκαν καταστάσεις.

Μια ακόμη ιστορία άρχισε… 


ΒΟΤΑΝΑ ΚΑΙ ΑΡΩΜΑΤΑ

Διδακτική επίσκεψη του 6/θ Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού σχολείου Παραλίας

Η επίσκεψη στο Κ.Π.Ε. ανατολικού Ολύμπου πραγματοποιήθηκε στις 10-5-17 και αποτέλεσε μια ξεχωριστή και ενδιαφέρουσα διδακτική επίσκεψη τόσο για τα παιδιά, όσο και για τους δασκάλους (Β΄, Δ’, Ε’), στα πλαίσια του καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος 2016-2017.Αρχικά οι υπεύθυνοι του Κ.Π.Ε., μας καλωσόρισαν και στη συνεχεία μας ενημέρωσαν, δίνοντας μας γενικές πληροφορίες για το περιβάλλον και τα οικοποιήματα. Τους ευχαριστούμε ιδιαίτερα για την αρωγή τους στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα. Στη συνεχεία ακολούθησαν τα βιωματικά εργαστήρια ανά ομάδες 4-5 ατόμων, δημιουργώντας οικολογικά καθαριστικά και καλλυντικά. Αξίζει να σημειωθεί πως όλα όσα ακούσαμε και παρασκευάσαμε μας βοήθησαν να εκτιμήσουμε την αξία των βοτάνων και των αρωματικών φυτών στην ποιότητα της υγείας μας και στην καθημερινή μας ζωή. Στις 12-05-2017 συνεχίστηκε το πρόγραμμα στις αίθουσες του σχολείου με τις παρασκευές οικολογικής αντικουνουπικής κηραλοιφής βασιζόμενο στη συνέργεια παιδιών και εκπαιδευτικών.

Οι εκπαιδευτικοί
Γκουλέτσα Μ. (Β)

Αλμπέρη Ι. (Δ’), Μπέζας Φ.(Ε ΄)









10.5.17

Ποδηλατοβόλτα των Δημοτικών Σχολείων Καλλιθέας και Παραλίας στις 09-05-2017


Ευχαριστούμε όλους, όσοι διασφάλισαν την Ποδηλατοβόλτα των Δημοτικών Σχολείων Καλλιθέας και Παραλίας στις 09-05-2017 από Καλλιθέα-Παραλία –Κατερινόσκαλα-Παραλία-Καλλιθέα, συντελώντας στην πραγμάτωσή της: Τροχαία Κατερίνης, Τμήμα Σαμαρειτών Κατερίνης, Ποδηλατική Απόδραση Κατερίνης
Για μια ακόμη φορά, η υποδειγματική οργάνωση, η συνεργασία και η καλή διάθεση εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων και συνεργαζόμενων φορέων της σχολικής κοινότητας «ποδηλάτησαν» εξαιρετικά.
Γιατί τα ποδήλατά μας όπως και τα όνειρά μας ξέρουν από ανηφοριές…


ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
ΟΙ Δ/ΝΤΡΙΕΣ
ΚΑΡΑΜΑΝΟΥ Β.
ΠΑΤΑΡΙΔΟΥ Ε.















Ακολουθεί το ευχαριστήριο μήνυμα με αναφορά σε όλους όσους με έργο συνέβαλλαν στην ασφαλή πραγμάτωση της εκδήλωσης.
Ξανά μαζί για μια βόλτα με τα ποδήλατά μας!
Για μια ακόμη χρονιά διοργανώσαμε την ποδηλατοβόλτα, καθιερωμένη πλέον δράση του Δημοτικού Σχολείου Καλλιθέας.Φέτος προστέθηκε και το Δημοτικό Σχολείο της Παραλίας. Η άρτια οργάνωση εκ μέρους των υπεύθυνων της δράσης εκπαιδευτικών, η πειθαρχία των μαθητών μας, καθώς και η προθυμία των γονιών για συνεργασία συνέβαλαν στην επιτυχία της προσπάθειας.
Δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε να τονίσουμε την παρουσία στην ποδηλατοβόλτα μας των εκπροσώπων
Του Τμήματος Τροχαίας
Κατερίνης:
Τσαουσίδη Δημήτριο, Αστυνόμο Β΄,
Δ/τή
Καραβάσιλα Σωτήριο, Υπαστυνόμο
Α΄ Υπο/τή
Πογιαρίδη Ηλία, Αρχ/κα
Χαμαλάκη Δημοσθένη, Υπ/κα
Σαρηγιαννίδη Κων/νο, Υπ/κα
Τάκο Άγγελο, Αστ/κό


Του Ελληνικού Ερυθρού
Σταυρού-Τμήμα Σαμαρείτες:
Μαρινόπουλο Αριστοτέλη
Βασιουρή Κων/νο
Μπαϊρακταρίδη Δημήτριο


Της Ποδηλατικής απόδρασης:
Παπαδόπουλο Λάζαρο
Τσενικίδου Δόμνα
Πανανού Αναστασία
Χαραλαμπίδου Μαρία
Δέλια Δημήτριο

Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους βοήθησαν στο να πραγματοποιηθεί η δράση αυτή και ευχόμαστε να περάσει στους μικρούς μας μαθητές το μήνυμα της σωστής ποδηλατικής συμπεριφοράς, με σεβασμό στους οδηγούς και τους πεζούς. Μακάρι, σύντομα να δούμε την πόλη μας με δρόμους όπου οι ποδηλάτες θα μπορούν   ελεύθερα και με ασφάλεια να κυκλοφορούν!


Η Δ/ντρια

Λένα Παταρίδου




8.5.17

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΗ ΑΠΟΔΡΑΣΗ –ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΙΑ

6/Θ ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Την Τρίτη 09/05/2017 όλες οι τάξεις του Δημοτικού Σχολείου Παραλίας, προτίθενται με απόφαση αριθμ.πρακτ. Αριθμός 16/29-03-2017 και με Θέμα :«ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΗ ΑΠΟΔΡΑΣΗ –ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΙΑ» να συμμετάσχουν με το Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας και σε συνεργασία με την Ποδηλατική Απόδραση στην Ποδηλατοδρομία Καλλιθέα - Παραλία - Κατερινόσκαλα – Παραλία - Καλλιθέα. Οι δραστηριότητες θα διεξαχθούν στα πλαίσια του σχολικού ωραρίου από τις 9.00-12.00, εντός και εκτός του σχολικού χώρου και σκοπό έχουν να προάγουν την ποδηλατική συμπεριφορά προφυλάσσοντας τους μαθητές μας από κινδύνους οδικής ασφάλειας κατά τη χρήση του ποδηλάτου. Πριν τη βιωματική και διαδραστική εκδήλωση θα προηγηθεί ενημερωτική συνάντηση 02-05-2017,ημέρα Τρίτη από τις 8.30-9.45 από τα μέλη της ποδηλατικής απόδρασης στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. Θα υπάρξει συνεργασία με τους Σαμαρείτες του Ερυθρού Σταυρού κατά τη διάρκεια της ποδηλατοδρομίας (Δημοτικό Σχολείο Παραλίας – Κατερινόσκαλα - Δημοτικό Σχολείο Παραλίας) και με την Τροχαία Κατερίνης για την ομαλότερη διέλευση ποδηλάτων καθώς και την πληρέστερη ασφάλεια των μαθητών/τριων μας. Οι μαθητές θα συνοδεύονται τόσο από όσους γονείς επιθυμούν να συμμετάσχουν στην ποδηλατοδρομία, όσο κι από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Η συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα είναι προαιρετική. Για όσους μαθητές δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν το μάθημα θα διεξαχθεί κανονικά όσο και το Ολοήμερο. Οι γονείς των μαθητών καλό είναι να φροντίσουν τα φρένα και τη συντήρηση των ποδηλάτων.

Η Δ/ντρια

Λένα Παταρίδου

1.5.17

Επίσκεψη στο Πολεμικό Μουσείο και το Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης

6/Θ ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ



Την Τρίτη 25 Απριλίου 2017, όλες οι τάξεις του Δημοτικού Σχολείου Παραλίας, επισκέφθηκαν το Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και το Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Ξεναγηθούν στο Πολεμικό Μουσείο από εξειδικευμένους ιστορικούς του Μουσείου με παραστατικότητα και αντικειμενική ιστορικότητα.Η Ιστορία της Ελλάδας από το 1821 και δώθε πέρασε μέσα από διαδραστικές εκθέσεις και εκθέματα –συλλογές, που βοήθησαν τους μικρούς μαθητές να κατανοήσουν τη συνέχεια και την ιστορικότητα του ελληνικού Έθνους. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν και εκπόνησαν εκπαιδευτικό διαδραστικό πρόγραμμα με θέμα:Αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες στο Ολυμπιακό Μουσείο, από ειδικευμένους μουσειοπαιδαγωγούς. Είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη σημασία των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων και να ανακαλύψουν τα μυστικά τους, ακολουθώντας διαδρομές με παιχνιώδη τρόπο. Έπαιξαν, περιηγήθηκαν, ζωγράφισαν, παρατήρησαν, εντόπισαν σύμβολα Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων μέσα από βιωματικές δράσεις του Μουσείου.

Μια εξαίρετη και παραστατική εμπειρία που ελπίζουμε να συνεχιστεί..

Με χαμόγελο

Η Δ/ντρια

Λένα Παταρίδου













12.4.17

Ευχές για Ευλογημένη Μεγάλη Εβδομάδα και Καλό Πάσχα!

6/Θ ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
ΚΑΘΕ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΜΑΣ…


Ζωή Καρέλλη, “Πριν την Ανάσταση”
Από τη συλλογή “Της μοναξιάς και της έπαρσης” (1951)
Ίσως να ήταν περί το μεσονύχτι,
πριν ή μετά, δεν ξέρω, ξύπνησα
στο σκοτάδι όμως, θαρρείς,
δεν ανοίγουν τα μάτια.


Τι ώρα πηγαίναμε στην εκκλησία τότε;
Κάποτε δεν κοιμόμασταν, περιμένοντας,
ή μας έπιανε ύπνος ελαφρύς
και ξυπνούσαμε καλοδιάθετοι,
με τις πρώτες καμπάνες.


Χρόνια τώρα, δεν πηγαίνω στην εκκλησία.
Χάνεται μέσα μου η σημασία της,
ώσπου πια καθόλου… Είναι δυνατόν,
τίποτα να μην απομένει
απ’ την εύχαρη του ανθρώπου ηλικία;
Πόσο είχα παρακαλέσει, ώσπου έπαψα.
Ανάσταση περίμενα απ’ τις φτωχές μου
αισθήσεις, του σώματος. Αν όχι τίποτ’ άλλο,
τώρα, που δεν πιστεύω, γνωρίζω
την αμαρτία μου.
Πόσο ήταν ωραία, τότε…
Στεκόμασταν στον αυλόγυρο,
γεμάτον κόσμο ελεύθερο. Γελούσαν,
μιλούσαν οι άνθρωποι.
Η ορθοδοξία
αφήνει ακέριο το πνεύμα της προσφοράς.
Ελεύθερα να προσέλθω σε σένα, Κύριε.
Οι άνθρωποι φαίνονταν ξεκούραστοι,
την γιορτή περιμένοντας, το αύριο
νάρθει της χαρούμενης μέρας,
έλαμπε το βλέμμα, το πρόσωπο.


Με πνίγει τούτο το σκοτάδι.
Δεν θέλω ν’ ανάψω το μέτριο φως.
Θα μου στερήσει τα ενθύμια που βλέπω,
τα πράγματα ορίζοντας γύρω μου.
Πώς περιμέναμε την Ανάσταση!
Δίχως αμφιβολία έρχονταν η Λαμπρή,
«Αναστάσεως ημέρα λαμπρυνθώμεν λαοί».
Άνοιγαν οι πύλες, η πομπή προχωρούσε
με ψαλμούς κι’ εξαπτέρυγα, άστραφταν
τα πολύτιμα, άναβαν μυριάδες τα κεριά
των χριστιανών, φλόγες πίστης,
σημείο χαράς.
Μιαν μικρήν εικόνα της Ανάστασης
είχε η ενορία μας. Σπρωχνόμασταν
για ν’ ασπαστούμε, οχλαγωγή. Γελούσαν
χαρούμενοι οι πιστοί, στα χέρια
κόκκιν’ αυγά, άναβαν βεγγαλικά
κι’ οι μεγαλείτεροι σαν τα παιδιά.


«Ουκ έστιν ώδε αλλ’ ηγέρθη».
Μένω ξαπλωμένος, δεν ανάβω το φως,
δεν περιμένω τίποτα.
Δεν πάω με τους άλλους να μοιραστώ
την πλάνη της χαράς.
Χαρά δεν υπάρχει;


Υπάρχει πάντα η ανάσταση,
όχι ορισμένη και πιθανή,
υπάρχει απίθανη περίλαμπρη δόξα,
η φωτεινή έκσταση, δεν μπορούν
δίχως αυτήν οι άνθρωποι,
που περιμένουν σε νηστεία και προσευχή.


«Ουκ έστιν ώδε αλλ’ ηγέρθη».
Ακόμα δεν ήρθε η ώρα, φαίνεται.
Δεν ακούω τους χαρμόσυνους ήχους.
Πόσο ακόμα και τότε, σαν η καταστροφή
της άρνησης, η αμφιβολία είχεν αρχίσει,
με συγκινούσε βαθιά η χαρά
πάνδημη του κόσμου συμμετοχή, στην γιορτή.


«Χριστός ανέστη». Ύμνος κι’ οι κρότοι
των όπλων κι’ όλες οι καμπάνες μαζί,
σ’ όλην την πόλη κι’ οι άνθρωποι
όλοι μαζί είχαν την ίδια χαρά,
τέλειωνε η προσφορά της προσπάθειας,
τους πένθους, της συλλοής.


Κοιτάζω το παρελθόν.
Δεν σ’ αρνιέμαι, Κύριε, της αγάπης,
της ανάστασης ένδοξης του ανθρώπου.
Πολλή με σκεπάζει αμαρτία της γνώσης,
όμως θα περιμένω μιαν αρχή της αγάπης
ξανά, που δίνεται παρηγοριά
της θλιμμένης επίμονης σκέψης.


Αρχή, χαραυγή,
«ήν δε όρθρου βαθέος…»
Να πιστέψουμε στην ημέρα της ζωής.
Ελπίδες, αναμνήσεις δεν αρκούν
οι κόποι. Η σκέψη θολώνει
το κόκκινο της θυσίας αίμα.


Πρέπει το σώμα να σηκωθεί,
να πάει με τους άλλους μαζί, να χαρεί
την γιορτή, την απλή χαρά,
να δεχτεί την πλούσια συμμετοχή,
να παραδεχτεί τη χαρά προσιτή.
Ανάσταση να χαρεί, λευτεριά
ύστερ’ απ’ το πλήθος του πόνου,
πίστη, την αγάπη του ανθρώπου.


Γιάννης, Ρίτσος, «Εαρινή Συμφωνία» (απόσπασμα)
Ακου τα σήμαντρα
των εξοχικών εκκλησιών.
Φτάνουν από πολύ μακριά
από πολύ βαθιά.
Απ’ τα χείλη των παιδιών
απ’ την άγνοια των χελιδονιών
απ’ τις άσπρες αυλές της Κυριακής
απ’ τ’ αγιοκλήματα και τους περιστεριώνες
των ταπεινών σπιτιών.

Ακου τα σήμαντρα
των εαρινών εκκλησιών.
Είναι οι εκκλησίες
που δε γνώρισαν τη σταύρωση
και την ανάσταση.

Γνώρισαν μόνο τις εικόνες
του Δωδεκαετούς
που ‘χε μια μάνα τρυφερή
που τον περίμενε τα βράδια στο κατώφλι
έναν πατέρα ειρηνικό που ευώδιαζε χωράφι
που ‘χε στα μάτια του το μήνυμα
της επερχόμενης Μαγδαληνής.

Χριστέ μου
τι θα ‘τανε η πορεία σου
δίχως τη σμύρνα και το νάρδο
στα σκονισμένα πόδια σου;».

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
Η Δ/ΝΤΡΙΑ
ΛΕΝΑ ΠΑΤΑΡΙΔΟΥ


Το κυνήγι του πασχαλινού αυγού!

What better way to celebrate Easter than with a fun Easter egg hunt?



On Tuesday 4th April all the pupils of the first and the second class of our primary school took part in an enjoyable game called the Easter egg hunt. During this traditional Εnglish game the children tried to find the various plastic eggs that were hidden all over the schoolyard. They typically collected their eggs in a basket. When the hunt was over, chocolate eggs were given to all pupils and a “Happy Easter” medal was given to the pupil who had collected the most eggs. All the kids shouted “Happy Easter”.
Easter eggs, Easter eggs
Hidden all around.
Come my children look about
And see where they are found.
Easter eggs, Easter eggs
Hidden all around.
One for (name) one for (name)
And a red egg for me!
Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να γιορτάσεις το Πάσχα από το να παίξεις το κυνήγι του πασχαλινού αυγού.
Τη Τρίτη 4 Απριλίου όλοι οι μαθητές της πρώτης και της δευτέρας δημοτικού συμμετείχαν σε ένα απολαυστικό παραδοσιακό αγγλικό παιχνίδι «Το κυνήγι του πασχαλινού αυγού». Κατα τη διάρκεια αυτού του παιχνιδιού οι μαθητές προσπάθησαν να βρουν διάφορα πλαστικά αυγά που ήταν κρυμμένα σε διάφορα σημεία στην αυλή και τα μάζευαν σε μία σακούλα. Όταν το παιχνίδι τελείωσε, όλα τα παιδιά πήραν από ένα σοκολατένιο αυγό και η μαθήτρια που βρήκε τα περισσότερα αυγά κέρδισε ένα μετάλλιο με την ευχή «Καλό Πάσχα».Όλα τα παιδιά στο τέλος ευχήθηκαν «Καλό Πάσχα».

Doulia Katerina

Εnglish teacher of primary school in Paralia.




5.4.17

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου) προτείνονται οι χρήσιμες συνδέσεις
1.http://iliastoutsoglidis.blogspot.gr/2014/03/blog-post_28.html
(πολύ ενδιαφέρουσες δραστηριότητες με αφορμή την αφίσα της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου για το 2014)
2.
http://iliastoutsoglidis.blogspot.gr/2014/03/blog-post_30.html
(επιπλέον ενδιαφέρουσες δράσεις)
3.
http://haroumenesfatsoules.blogspot.gr/2014/03/blog-post_31.html
(εβδομάδα Παιδικού Βιβλίου από την Κική)
4.
http://mariabos.blogspot.gr/2013/03/2013.html
(ενδιαφέρουσες online βιβλιοπροτάσεις)
5.
http://7olga-kas.blogspot.gr/2014/03/blog-post_4026.html
(πίνακες ζωγραφικής που μπορούν να αξιοποιηθούν ως αφόρμηση)
6.
http://stasinipiagogio.blogspot.gr/2014/03/2.html
(εξαιρετικές προτάσεις δραστηριοτήτων, φύλλα εργασίας και σελιδοδείκτες μαζί με κατασκευή από την Εύη και το "φρέσκο" της ιστολόγιο)
7.
http://kindergartentodaygr.blogspot.gr/2014/03/blog-post_30.html
(ιδέες για σελιδοδείκτες)
8.
http://pythagoreionip.blogspot.gr/2014/03/pennart_29.html
(υπέροχο αφιέρωμα στον Λύκο του Pennart από την Μαρία)
9.
http://10onipiagogioher.blogspot.gr/2012/04/2012.html
(εξαιρετική ιδέα για δημιουργία αφίσας)
10.
http://www.kindykids.gr/teachers-material/world-days/418-hmera-paidikou-bibliou.html
(εποπτικό υλικό από τα κλασικά παραμύθια του Άντερσεν και των αδερφών Γκριμ)
11.
http://www.kindykids.gr/worksheets/spring/674-fylla-ergasias-pagosmia-imera-paidikou-bibliou.html
(ενδιαφέροντα φύλλα εργασίας)
12.
http://pro-sxolika.blogspot.gr/2012/04/blog-post_23.html
(εξαιρετική προσέγγιση για την ιστορία του βιβλίου και όχι μόνο από την Μυρτώ)
13.
http://elenimamanou.blogspot.gr/2013/03/2.html
(εξαιρετικό υποστηρικτικό εποπτικό υλικό και φύλλα εργασίας)
14.
http://3nip-gerak.att.sch.gr/daneistiki.htm
(ενδιαφέρουσα πρόταση κατασκευής σελιδοδείκτη και αφίσας)
15.
http://blogs.sch.gr/35nipperist/2011/04/01/%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF%CF%85/#prettyPhoto
(ενδιαφέρουσα πρόταση για εξώφυλλο εικονογραφημένου βιβλίου και πρωτότυπος σελιδοδείκτης)
16.
http://elenimamanou.blogspot.gr/2012/04/2.html
(μία ακόμα ενδιαφέρουσα ανάρτηση με φύλλα εργασίας)
17.
http://nipiagogeioaraxou.weebly.com/omicroniota-muiotakapparhoomicron943-deltaetamuiotaomicronupsilonrhogammaomicron943.html
(πρόταση για κατασκευή σελιδοδείκτη)
18.
http://5onipserrwn.blogspot.gr/2013/04/blog-post_2.html
(επιπλέον ενδιαφέρουσες δράσεις και πρόταση σελιδοδείκτη)
19.
http://sevarosenew.blogspot.gr/2012/03/blog-post_31.html
(επιπλέον προτάσεις για σελιδοδείκτες)
20.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2013/03/2_3004.html
(επιπλέον 10 χρήσιμες συνδέσεις και εποπτικό υλικό για τα παραμύθια του Σαρλ Περώ)
21.
http://www.allkidsnetwork.com/crafts/unique-holiday/childrens-book-day-craft
(πρωτότυπος σελιδοδείκτης με τσόχα - αναλυτικές φώτο)
22.
http://funtastic14.blogspot.gr/2013/04/2013.html
(εξαιρετικό εικονόλεξο για την Βιβλιοχαρά της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου)
23.
http://funtastic14.blogspot.gr/2012/04/blog-post.html
(επιπλέον ενδιαφέρουσες δράσεις από τη Δέσποινα, φύλλο εργασίας για τον Ύμνο στο βιβλίο και ένα συνοδευτικό τραγούδι)
24.
http://3dim-megar.att.sch.gr/index.php/component/content/article/66-start/1268-bibleworld
(απολαυστική ταινία μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων για την αξία του βιβλίου)
25.
http://ababoura.blogspot.gr/2013/04/blog-post_7677.html
(η αφίσα με τα δικαιώματα του μικρου αναγνώστη)
26.
http://pythagoreionip.blogspot.gr/2013/04/blog-post.html
(εξαιρετικό εποπτικό υλικό και δράσεις για τον Βιβλιοπόντικα)
27.
http://nipiablog.blogspot.gr/2013/04/o.html
(πολύ ενδιαφέρουσες κατασκευές για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου)
28.
http://paixnidokamomataa.blogspot.gr/2013/04/blog-post_2.html
(προτάσεις από την Κατερίνα)
29.
http://ekantartzi.blogspot.gr/2013/03/blog-post_1950.html
(επιπλέον χρήσιμες συνδέσεις για αξιοποίηση λογοτεχνικών βιβλίων και παραμυθιών)
30.
http://anthoslibrary.blogspot.gr/2012/03/2012.html
(Μια φορά και έναν καιρό ήταν μια ιστορία που την ήξερε όλος ο κόσμος - με αφορμή μία αφίσα)

Περισσότερο υλικό: εδώ

ΠΗΓΗ: http://e-mesara.gr/index.php/2014-01-29-19-20-37/31128-pagkosmia-imera-paidikoy-vivliou-yliko-gia-ekpaideftikoys-kai-sxoleia

10 Συμβουλές για να βοηθήσετε το παιδί σας στην ανάγνωση !!!

Αρκετά παιδιά δυσκολεύονται στην ανάγνωση, με αποτέλεσμα να διαβάζουν συλλαβιστά, να κομπιάζουν ή να διαβάζουν εντελώς μηχανικά, χωρίς δηλαδή να καταλαβαίνουν αυτό που διαβάζουν.

Η καλή ανάγνωση είναι βασική προϋπόθεση για όλα τα υπόλοιπα μαθήματα και για αυτό πρέπει οι γονείς να δίνουν ιδιαίτερη σημασία – χωρίς να αγχώνουν το παιδί όμως- στη βελτίωση της ανάγνωσης. Διαβάστε τις 10 πιο σημαντικές συμβουλές για να βοηθήσετε τα παιδιά σας να διαβάζουν καλά και με αυτοπεποίθηση.

1. Διαβάστε μαζί κάθε μέρα
Βρείτε χρόνο και κάντε το καθημερινή ρουτίνα έστω και για λίγα λεπτά, να διαβάζετε στο παιδί σας και να διαβάζει εκείνο σε εσάς. Ακόμα και 15 λεπτά είναι αρκετά! Ορίστε συγκεκριμένη ώρα και μέρος για ανάγνωση, π.χ. πριν τον ύπνο τις καθημερινές ή τα πρωινά τα σαβ/κα.

2. Επιλέξτε κατάλληλο υλικό
Βρείτε κατάλληλα βιβλία για την ηλικία αλλά και για το αναγνωστικό επίπεδο του παιδιού σας. Δεν πρέπει να είναι πολύ δύσκολα για να μην απογοητευτεί το παιδί! Μπορείτε κάποιο δυσκολότερο βιβλίο – με πιο σύνθετες και ασυνήθιστες λέξεις, να το διαβάζετε εσείς στο παιδί ώστε εκείνο να ακούει και να μαθαίνει νέες λέξεις.

3. Διαβάστε διαφορετικά είδη
Διαβάστε διάφορα είδη βιβλίων και κειμένων, όπως ιστορίες, φανταστικές και μη φανταστικές, αστείες ιστορίες, κόμικς, κείμενα με διαλόγους π.χ. καραγκιόζη, μικρά άρθρα από παιδική εγκυκλοπαίδεια, μυθολογία, ιστορία κ.λ.π.

4. Επιβραβεύστε την ανάγνωση του παιδιού
Τονώστε την αυτοπεποίθηση του παιδιού σας, επιβραβεύοντας και επισημαίνοντας την όποια βελτίωση στην ανάγνωση. π.χ. Πείτε μπράβο όταν καταφέρει να διαβάσει μια δύσκολη λέξη! Παράλληλα αν το παιδί κολλάει σε μια λέξη ή την διαβάζει λάθος, δώστε του λίγο χρόνο να διορθώσει μόνο του. Αν δεν τα καταφέρει σε λίγα δευτερόλεπτα, τότε πείτε εσείς τη λέξη.

5. Δώστε βάση στην κατανόηση
Δεν αρκεί το παιδί να διαβάζει ένα κείμενο, το θέμα είναι να το κατανοεί κιόλας. Να μην διαβάζει δηλαδή μηχανικά! Ελέγξτε την κατανόηση του κειμένου, κάνοντας ερωτήσεις σχετικά με την ιστορία που διαβάζετε.

6. Τονίστε την εκφραστικότητα
Δείξτε στο παιδί σας πως να διαβάζει εκφραστικά. π.χ. αλλάξτε τον τόνο της φωνής σας, μιμηθείτε άλλες φωνές, κάντε ήχους σχετικούς με το κείμενο, αλλάξτε ύφος κλπ. Ιδανικά κείμενα για την εκφραστικότητα είναι αυτά που έχουν διαλόγους.

7. Φτιάξτε τη δική σας βιβλιοθήκη
Τοποθετείστε σε ένα όμορφο μέρος όλα τα βιβλία του παιδιού, σε σημείο που να μπορεί το ίδιο να επιλέξει κάποιο για ανάγνωση. Φροντίστε η συλλογή να ανανεώνετε συχνά, με βιβλία που αρέσουν και κινούν το ενδιαφέρον του παιδιού σας.

8. Εμπλουτισμός λεξιλογίου
Σημειώστε κάποιες λέξεις από το κείμενο που διαβάζετε και κάντε ασκήσεις λεξιλογίου. π.χ. βρείτε παράγωγες, αντίθετες, συνώνυμες, σύνθετες λέξεις.

9. Κάντε λίστες λέξεων
Φτιάξτε καρτέλες ανάγνωσης για εξάσκηση. Οι καρτέλες μπορούν να περιλαμβάνουν λέξεις από τα κείμενα του σχολείου ή κάποιο εξωσχολικό βιβλίο, να έχουν κάποιο κοινό γνώρισμα π.χ. λέξεις που σχετίζονται με τη θάλασσα, λέξεις που ομοιοκαταληκτούν κλπ.

10. Φτιάξτε δικές σας ιστορίες ή κόμικς
Γίνετε μαζί με το παιδί σας συγγραφείς! Επιλέξτε έναν τίτλο και φτιάξτε μια ιστορία, μικρή ή μεγάλη. Πριν ξεκινήσετε να γράφετε, αποφασίστε ποιοι θα πρωταγωνιστούν και για βασικά στοιχεία της ιστορίας σας.

Αν σας απασχολεί κάτι σχετικά με την ανάγνωση του παιδιού σας, μιλήστε με τον/ την δάσκαλο/α και κάντε παρέμβασης ειδικής αγωγής αν είναι απαραίτητο. Μην περιμένετε η αναγνωστική ικανότητα να βελτιωθεί αυτόματα και χωρίς προσπάθεια!

Φωτογραφική αναδρομή!